هزینه راه اندازی ویپ چقدر است؟ اگر به فکر ارتقای سیستم تلفن خود به سیستم تلفن VoIP (Voice over Internet Protocol) هستید، فکر خوبی کرده اید. VoIP جایگزین فناوری سنتی (و بسیار قدیمی) تلفن میشود که مانند بسیاری از مکان ها برای چندین دهه از روی کابل های سیم مسی عبور می کند. شبکه های VoIP روی همان کابل کشی اینترنت و شبکه اجرا می شوند که رایانه های اداری، سرور ها، روتر ها و سایر تجهیزات شبکه شما را به هم متصل می کند. همانطور که می دانید، هزینه های نگهداری آن اتصالات تلفنی قدیمی و اختصاصی با سیم مسی به طرز شگفت آوری بالاست! در ادامه شما می توانید قیمت خدمات نصب و راه اندازی ویپ (VoIP) که توسط شرکت شایگان ارائه می شود را مشاهده بفرمایید.
قیمت خدمات نصب و راه اندازی ویپ (VoIP) در سال 1403
قیمت نصب و راه اندازی ویپ در این تاریخ بروز رسانی شد: 1403/02/01
1 | راه اندازی سرویس ویپ تا 10 داخلی به صورت تنظیمات ابتدایی و پیش فرض موجود سیستم(بدون قابلیت پیام های صدا فارسی) ، تنظیم یک سیپ ترانک یا 2 خط شهری به همراه IVR یک یا دو سطحی | 20.400.000 تومان |
2 | راه اندازی سرویس ویپ تا 25 داخلی به همراه تنظیمات صدا و پیام های فارسی سیستم ، تنظیم سیپ ترانک و تا 8 خط شهری به همراه IVR چند سطحی و صف های انتظار | 25.700.000 تومان |
3 | راه اندازی سرویس ویپ تا 50 داخلی به همراه موارد موجود در بند 2 بعلاوه راه اندازی یک سری ماژول های موجود روی سرویس تلفنی مانند کال بک در تماس های داخلی و تماس مستقیم به داخلی در صورت داشتن خط سیپ ترانک 8 رقمی مخابرات و موارد دیگر | 29.000.000 تومان |
4 | قیمت ویپ (سیستم تلفنی ) پایه شایگان- راه اندازی سرویس ویپ تا 25 داخلی به همراه تنظیمات صدا و پیام های فارسی سیستم ، تنظیم سیپ ترانک و تا 8 خط شهری | 40.000.000 تومان |
5 | قیمت ویپ ( سیستم تلفنی ) به همراه ماژول امنیتی TLS برای ارتباط بین دفاتر و ارتباط از روی موبایل و خارج از دفتر مرکزی | 45.000.000 تومان |
6 | در صورت نیاز به خدمات ویپ ( VOIP) متفاوت | تماس بگیرید |
نکات قیمت نصب در مجموعه شایگان
- هزینه نصب و راه اندازی گیتوی ( Gateway ) FXO یا FXS ، بصورت جداگانه محاسبه میگردد.
- پشتیبانی رایگان برای بند 1 و2 به مدت یک ماه و برای بند 3 ، 4 و 5 به مدت سه ماه در نظر گرفته شده است.
- در صورت نیاز مشتری امکان راه اندازی به صورت اختصاصی طبق موارد بالا وجود دارد. و هزینه آن بعد از مشاوره و کارشناسی به مشتری اعلام میگردد.
- راه اندازی سرویس ویپ به صورت ماشین مجازی و در بستر مجازی سازی شده (مجازی سازی شبکه) به علت پایداری بالاتر و همچنین امکان بکاپ گیری از سرویس انجام میگردد.
- در صورت نیاز آماده کردن بستر مجازی برای راه اندازی ویپ سرویس توسط شرکت شایگان قابل انجام است. و هزینه اجرای آن بعد از کارشناسی به مشتری اعلام میگردد.
- آن دسته از مشتریانی که خواهان مشاهده گزارشات و اطلاعات تکمیلی در سرویس ویپ (Voip) به همراه پنل کاملا فارسی و ماژول های اختصاصی هستند میتوانند از پکیج ویپ اختصاصی شرکت شایگان ( ردیف 4 و 5 ) استفاده کنند.
لیست قیمت سیستمهای تلفنی ویپ (VoIP) با امکانات مختلف که توسط مجموعه توسعه شبکه و ارتباطات شایگان، ارائه میشود را در این صفحه میتوانید مشاهده کنید؛ امکانات پایه سیستمهای تلفنی ویپ (VoIP).
عوامل موثر بر قیمت نصب و راهاندازی ویپ
هزینه راه اندازی ویپ چقدر است؟ قطعاً قیمت راه اندازی voip و خدمات ویپ برای هر سازمان متفاوت است. اما دو عامل اصلی وجود دارد که بر هزینه سیستم تلفن VoIP تأثیر می گذارد. اولین عامل هزینه تعداد افزونههایی است که شما نیاز دارید. این هزینه برای خرید، پیکربندی و نصب هر گوشی ویپ، به علاوه هزینه ماهانه برای هر افزونه است. برای تخمین هزینه افزونه های خود، به این فکر کنید که چند کارمند به تلفن روی میز خود نیاز دارند و این باید تخمین نسبتاً دقیقی از تعداد افزونه های مورد نیاز شما باشد.
دومین عامل اصلی هزینه، تعداد خطوط خارجی یا مسیرهای تماسی است که شما نیاز دارید. ممکن است ۵۰ افزونه تلفن داشته باشید، اما تنها ۱۰ نفر از این افراد نیاز به تماس تلفنی در یک زمان خارج از سازمان دارند. شما باید ۱۰ مسیر تماس بخرید. همچنین یک بار هزینه راه اندازی برای انتقال شماره های داخلی قدیمی شما از ارائه دهنده فعلی به ارائه دهنده VoIP جدید شما وجود دارد.
این هزینه بستگی به نیازها، تجهیزات و اهداف شرکت متقاضی دارد. در ادامه، به بررسی انواع دستهبندیهای موثر بر تعیین قیمت راه اندازی ویپ خواهیم پرداخت.
۱- زیرساخت
ارزیابی زیرساخت شبکه سازمان یکی از مهمترین عواملی است که باید برای محاسبه هزینه راهاندازی VOIP در نظر گرفته شود. یک نکته مهم در این بخش این است که هزینههای راهاندازی سرویس VOIP نسبت به مرکز تلفن آنالوگ کمتر است. زیرا VOIP قابلیت نصب روی سیستم کامپیوتری دارد که اغلب سازمانها و شرکتها دارای سیستم کامپیوتری هستند. به همین دلیل نیاز به بستر جدیدی برای راهاندازی ویپ نیست، در حالی که مرکز تلفن آنالوگ باید در یک بستر کاملاً مجزا راهاندازی شود.
۲- هزینه کابل کشی و داکت کشی شبکه بسته به تعداد اتاقها و میزهای کارمند
راه اندازی یک سیستم تلفنی ویپ همواره به هزینههای مختلفی از جمله آنها، هزینه کابل کشی و داکت کشی است. این هزینهها بستگی به تعداد اتاقها و میزهای کارمند در شرکت و سازمان دارد. هرچه تعداد اتاقها و میزهای کارمند بیشتر باشد، هزینه کابل کشی و داکت کشی نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، برای اختصاص بودجه مناسب به این قسمت از راه اندازی سیستم voip، بهتر است از ابتدا تعداد اتاقها و نیازمندیهای شبکه خود را به دقت بررسی کنید تا بتوانید برآورد دقیقی از هزینههای لازم برای کابل کشی و داکت کشی داشته باشید.
۳- هزینه سخت افزار سرور
سرور یکی از موارد ضروری هنگام نصب و راهاندازی مرکز تلفن ویپ است که در اکثر سازمانها و شرکتها، از سرورهای ماشین مجازی برای اجرای خدمات درون شبکه استفاده میشود. البته این سرور به صورت نرمافزاری است و برای نصب و راهاندازی سیستم تلفنی ویپ استفاده میشود. پس اگر سرور نصب شده برای شما یک سرور مجازی باشد، میتوانید هزینه چشمگیری را از بخش هزینههای راهاندازی VOIP حذف کنید. در غیر اینصورت، برای حداقل ۱۰ کارمند نیاز به یک سیستم با حداقل ۴ گیگابایت رم، ۱۰۰ گیگابایت هارد و یک هسته سی پی یو دارید.
۴- هزینه مودم و دستگاه اینترنت
مودم معمولاً برای اتصال دستگاه تلفن به اینترنت استفاده میشود و نقش اساسی در تبادل دادهها با سیستم تلفن دارد. هزینه این مودم ممکن است بسته به نوع و کیفیت آن متفاوت باشد. همچنین هزینه دستگاه اینترنت که بعضی از شرکتها به عنوان راهاندازی تلفن ویپ ارائه میدهند، نیز باید در نظر گرفته شود.
۵- هزینه خط تلفن voip
خط تلفن ویپ از طریق ارائهدهندگان خدمات ارتباطات اینترنتی یا شرکتهای متخصص تلفن ویپ فراهم میشود. هزینه این خط تلفن بسته به پیشنهادات و بستههای مختلف سالانه و ماهانه ارائه شده توسط ارائهدهندگان متغیر است.
۶- هزینه کانال یا تماسهای همزمان روی خط تلفن
VOIP این امکان را فراهم میکند که چندین تماس همزمان روی یک خط اینترنتی انجام شود. بنابراین هزینههای مربوط به تعداد کانالها و تماسهای همزمان، متفاوت است. ارائهدهندگان خدمات تلفن ویپ، انواع بستهها و طرحهای قیمتگذاری مختلف برای مشتریان خود دارند، پس بررسی دقیق این بستهها و مقایسه هزینهها به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را انجام دهید و هزینههای خود را کاهش دهید.
۷- هزینه لایسنس مرکز تماس ویپ
لایسنسها برای استفاده از نرمافزارها و سرویسهای مورد نیاز برای اجرای مرکز تماس ویپ در نظر گرفته میشوند. هزینه لایسنس، بسته به تعداد کاربران و ماژولهای مورد استفاده متغیر است.
۸- گیت وی ویپ یا مبدل تلفنی
چنانچه قصد دارید برای سیستم ویپ از خط ثابت مخابرات خود استفاده کنید، باید خطوط تلفن را به مرکز تلفن وصل کنید که برای این اتصال به Gateway نیاز دارید. این اتصال باعث افزایش قیمت نصب voip میشود. هزینه این بخش بسته به نیازهای شما، به عبارت دیگر تعداد خطوط تلفن و برند و کیفیت گیت وی ویپ، تعیین میشود.
۹- هزینه تلفن رومیزی تحت شبکه یا IP Phone
برای راهاندازی سرویس voip، نیاز به تعدادی تلفن تحت شبکه (آیپی فون) برای برقراری تماسهای صوتی از طریق اینترنت دارید. هزینه این بخش وابسته به نوع، مدل، برند و تعداد تلفنهای مورد نیاز برای کسبوکارهای مختلف، متفاوت است. اما برای کاهش هزینه در این بخش میتوانید از تلفنهای نرمافزاری یا سافت فون که به صورت رایگان در دسترس هستند، استفاده کنید. این روش باعث صرفهجویی در هزینهها میشود. البته نکته حائز اهمیت این است که کیفیت و قابلیتهای موجود در تلفنهای نرمافزاری مانند تلفنهای IP سختافزاری نخواهد بود.
۱۰- سایر عوامل موثر روی هزینه ویپ
خیلی وقت ها می توانیم از کابل شبکه موجود برای اتصال گوشی ها استفاده کنیم. حتی اگر یک قسمت میز فقط یک اتصال شبکه در دسترس باشد، اکثر تلفن های VoIP دارای یک پورت عبوری هستند که می توان از آن برای اتصال دستگاه بدون افت سرعت یا کیفیت تماس استفاده کرد.
اگر یک تلفن VoIP باید در مکانی نصب شود که اتصال شبکه ندارد، باید یک Drop شبکه اضافی نصب شود. این امر باعث افزایش اندکی در هزینه های مواد و نیروی کار خواهد شد. همچنین می توانید انتخاب کنید که روتر ها و سوئیچ های شبکه خود را در صورتی که قدیمیتر، کندتر هستند یا اگر می خواهید از PoE (تقویت برق از طریق اترنت) برای رفع نیاز به اتصالات الکتریکی اضافی استفاده کنید، ارتقا دهید. هزینه های ارتقا و بهبود زیرساخت بسیار متفاوت است.
معمولاً انتقال یا پورت شماره تلفن و شماره داخلی موجود شما به ارائه دهنده خدمات VoIP جدید هزینه ای دارد. شما باید برنامه ریزی کنید که برای هر برنامه افزودنی یک بار هزینه ای بپردازید تا شماره های خود را تغییر دهید.
هزینههای راه اندازی سیستم ویپ
اگر سازمان شما به دنبال استفاده از سرویس VoIP خارجی است، هزینهها شامل خدمات ارائه شده توسط سرویس دهنده، نرمافزار، تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از سرویس و هزینههای ممکن برای تغییرات در شبکه و اینترنت میشود. اما هزینههای راهاندازی سیستم ویپ داخلی شامل هزینههای نرمافزار و تجهیزات سختافزاری، هزینههای نصب و پیکربندی، هزینههای آموزش و پشتیبانی، و هزینههای احتمالی برای تغییرات در شبکه و اینترنت است.
البته بهتر است با وجود تنوع زیاد هزینهها میتوانید با شرکت توسعه شبکه و ارتباطات شایگان تماس بگیرید تا برآورد قیمتی برای شما ارائه دهند. در کل، هزینه نصب و راه اندازی VoIP برای یک سازمان کوچک یا متوسط متفاوت از یک سازمان بزرگ است و باید موارد و فاکتورهای زیر را مورد بررسی قرار دهید:
۱- هزینههای سخت افزاری راه اندازی ویپ
برای راهاندازی سیستم ویپ به تجهیزاتی مانند تلفن های IP، سوئیچ ها، روترها و سایر تجهیزات مورد نیاز برای پشتیبانی نیاز است که هر کدام با توجه به مدل و نوع تجهیز، هزینههای متفاوتی خواهد داشت.
۲- هزینههای نرم افزار راه اندازی ویپ
هزینههای مرتبط با نرمافزارهای ویپ، از جمله هزینههای مربوط به نرمافزارِ مدیریت تماس، تلفنهای نرمافزاری و سایر برنامههای کاربردی لازم برای اجرای سیستم را شامل میشود. این نرمافزارها و برنامهها برای ارائه پشتیبانی به سیستم VoIP و تسهیل ارتباطات و تماسها استفاده میشوند.
۳- هزینه پهنای باند اینترنت
معمولاً برای سیستم تلفنی ویپ نیاز به اینترنت با پهنای باند مناسبی است تا کیفیت صدا و سرعت انتقال دادهها حفظ شود. چراکه پهنای باند اینترنت، تأثیر مستقیمی بر کیفیت تماسهای ویپ دارد. پهنای باند مورد نیاز نیز برای سیستم تلفنی ویپ بستگی به تعداد تماسهای همزمان، استفاده از سرویسهای دیگر و نوع فعالیتهای آنلاین دارد.
۴- هزینههای نصب و پیکربندی
هزینه راهاندازی و پیکربندی سیستم ویپ بستگی به عوامل مختلفی مانند پیچیدگی سیستم و امکانات مورد استفاده دارد. البته، در این مورد بستگی دارد که نصب و پیکربندی سیستم ویپ را به کدام شرکت بسپارید. چنانچه شرکت مورد نظر از تجهیزات باکیفیت پایین استفاده کند، ممکن است در ابتدای امر، هزینه کمتری را پرداخت کنید. درصورتیکه در طولانی مدت باید هزینههای جانبی مانند ارتقاء سیستم و تعمیرات احتمالی را بپذیرید. بنابراین، بهتر است از یک شرکت معتبر مانند هنر توسعه و ارتباطات شایگان که از تخصص و کیفیت کافی در این زمینه برخوردار است، کمک بگیرید.
۵- هزینههای آموزش کارکنان
هزینهی آموزشِ نحوه صحیحِ استفاده از سیستم تلفنی ویپ به یکی از کارکنان شرکت، از جمله بخشهای مهمی از هزینه نصب و راه اندازی ویپ است. این آموزش به افراد شرکت کمک میکند تا با نحوه استفادهِ درست از سیستم VOIP آشنا شوند و از طریق آموزشهای دریافتی، بهرهوری بیشتری از این سیستم داشته باشند.
۶- هزینههای نگهداری و پشتیبانی
هزینههای نگهداری و پشتیبانی برای راهاندازی سیستم ویپ شامل ارتقاء، عیبیابی و پشتیبانی فنی است. این هزینهها برای سیستمهای مبتنی بر بستر اینترنت به صورت دورهای نیاز است. بهعبارت دیگر، برای حفظ عملکرد بهینه و اطمینان از عدم وقوع مشکلات، لازم است که این هزینهها برای نگهداری و پشتیبانی از سیستم VoIP در نظر گرفته شود.
۷- هزینههای مداوم ماهانه خدمات تلفن VoIP
هر افزونه تلفن VoIP برای هر افزونه در ماه هزینه دارد. ویژگی ها و دستگاه های اضافی می توانند این هزینه را برای هر برنامه افزودنی در ماه یا بیشتر افزایش دهند.
چه عواملی باعث افزایش هزینه راه اندازی ویپ میشود؟
ببیایید عواملی را که باعث افزایش قیمت یک سیستم VoIP جدید میشوند، بررسی کنیم. عوامل اصلی که هزینههای راهاندازی را افزایش می دهند، تعداد افزونه ها و تجهیزات و زیرساخت های موجود است.
اکثر مشتریان برای به حداکثر رساندن ویژگی های پیشرفته ای که سیستم تلفن VoIP جدید آنها ارائه می دهد، سخت افزار تلفن جدید خریداری می کنند. اگر نیاز به نصب تلفنهای رومیزی VoIP جدید دارید، هزینه های معمول برای هر تلفن را در نظر بگیرید. همچنین انتظار می رود برای هزینه های نصب و پیکربندی، هزینه کار و خدمات حرفه ای مبلغی برای هر تلفن پرداخت کنید.
اگر تلفن های رومیزی VoIP موجود دارید، ممکن است آن ها را برای کار با یک سیستم یا ارائه دهنده جدید VoIP برنامه ریزی کنید. در صورتی که فرآیند برنامهنویسی مجدد حتی امکانپذیر باشد، انتظار داشته باشید که برای خدمات حرفهای مبلغی بپردازید. به خاطر داشته باشید که تلفنهای رومیزی VoIPحتی آنهایی که 2 یا 3 سال از عمرشان میگذرد؛ ممکن است از نظر توانایی آنها در استفاده از ویژگی ها و قابلیت های جدید منسوخ شده باشند.
در صورتی که از رایانه ها یا لپتاپ و تلفن های همراه برای اجرای نرمافزار و یا برنامه VoIP استفاده می کنید و به تلفن های رومیزی جدید نیاز ندارید، احتمالاً به ازای هر افزونه برای نرمافزار، هدست ویپ و خدمات حرفهای برای هر افزونه پرداخت خواهید کرد. هر افزونه تلفن نیاز به اتصال خاص خود به اینترنت دارد.
مقایسه هزینههای سیستم تلفن VoIP با سیستمهای PBX داخلی قدیمی
یک سیستم تلفن VoIP مشابه در مقایسه با یک سیستم تلفن تجاری قدیمی PBX داخلی مبلغ زیادی را صرفه جویی می کند. یک سیستم تلفن VoIP که به خوبی مهندسی شود، از هر نظر نسبت به اکثر سیستم های PBX برتری دارد و هزینه بسیار کمتری دارد. درواقع هزینه های سیستم تلفن VoIP می تواند کسری از هزینه یک PBX قدیمی در محل با خطوط ثابت سیم مسی باشد.
رایجترین دلیل گرانتر بودن برخی از ارائهدهندگان VoIP این است که تمایل دارند با کسبوکار های بزرگتری که به ویژگی های بیشتری نیاز دارند و تعداد افزونه های زیادی دارند، کار کنند. در نتیجه، ممکن است در نهایت برای برخی از ویژگی هایی که هرگز نیاز نخواهید داشت یا هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد، هزینه پرداخت کنید. همچنین، مطمئن شوید که از فروشندگان VoIP بخواهید تا یک برنامه اجرای تقویمی به شما بدهند. به عنوان یک مشتری ممکن است برای یک برنامه اجرای سریع که واقعاً به آن نیاز ندارید، هزینه بیشتری بپردازید.
رایج ترین دلیلی که برخی از ارائه دهندگان VoIP ارزان تر هستند این است که آنها تجربه زیادی در کار با مشاغل کوچک و متوسط دارند که به همه چیز هایی که یک شرکت بزرگتر نیاز دارد، نیاز ندارند. به این ترتیب، در نهایت برای برخی از ویژگی هایی که هرگز به آن ها نیاز ندارید یا هرگز استفاده نخواهید کرد، هزینه پرداخت نمی کنید. برعکس، مطمئن شوید که از آنها می خواهید برنامهای برای اجرای تقویم به شما بدهند. برخی از شرکت های VoIP تنها یک یا دو پیادهکننده را روی پروژه اعمال می کنند و این برنامه ممکن است چند هفته و سپس چند ماه طول بکشد. با محدود کردن منابع نیروی کار و طولانی کردن جدول زمانی پیاده سازی، برخی از فروشندگان VoIP می توانند قیمت مصنوعی کمتری را به شما نشان دهند.
میانگین هزینه راه اندازی ویپ
برای برآورد دقیق هزینه راه اندازی ویپ جدید برای کسب و کار شما، احتیاج دارید که با کارشناسان تماس بگیرید. اگر بخواهیم مبلغ میانگین را بگوییم، باید گفت که نصب و راه اندازی سیستم ویپ به این ترتیب است:
- میانگین قیمت خرید گیتوی از 3 میلیون تومان شروع می شود.
- ارزان ترین تلفن سخت افزاری از 800 هزار تومان به بالا موجود است.
- هزینه نصب ویپ وابسته به خدمات بین بازه 10 تا 50 میلیون تومان را شامل می شود.
- هر چه تعداد خطوط و تلفن ها بیشتر باشد، هزینه راه اندازی ویپ هم افزایش پیدا می کند.
قیمت راه اندازی ویپ مقرون بهصرفه با شایگان
قیمتِ مناسبِ نصب و راهاندازی سیستم ویپ برای کسبوکارها بسیار مهم است. اما استفاده موثر و بدون مشکل از آن در طولانی مدت نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. برای کاهش هزینههای نصب و راهاندازی ویپ و اطمینان از عملکرد بدون خطا، بهتر است از شرکت توسعه شبکه و ارتباطات شایگان کمک بگیرید. از مزیتهای این شرکت نسبت به سایر شرکتها میتوان به برخورداری از تیم متخصص، هزینههای نصب کم و فروش تجهیزات ویپ با گارانتی و قیمت مناسب و هزینه راه اندازی ویپ مقرون به صرفه اشاره کرد. شرکت توسعه شبکه و ارتباطات شایگان از خرید تجهیزاتِ باکیفیت سیستم ویپ تا راهاندازی حرفهای آن، همراه شما خواهد بود.